سرخط دوم امام خامنه ای تقدیم به همه ای ولایت مداران

دریافت پوستردریافت فیلم(حجم: 6.19 مگابایت)
(سایر مطالب مرتبط در ادامه...) نظر یادتون نشه!

درک سیاسی (سرخط دوم)

سرخط

خدا را شکر می‏کنیم که ملت ما بیدار است. خدا را شکر می‏کنیم که جوانان ما بیدارند. خدا را شکر می‏کنیم که شما دانشجویان بیدارید. اما دانشجویان! بیدار بمانید. این وضعِ دانشگاهی که امروز هست، من به شما صریح بگویم: من این وضعیت را نمی‏پسندم. دانشجویی که اصلاً نفهمد در دنیا چه می‏گذرد، این دانشجو، دانشجوی زمان خودش نیست؛ مرد زمان خودش نیست. دانشجو باید احساس سیاسی داشته باشد، درک سیاسی داشته باشد، تحلیل سیاسی داشته باشد. بنده در قضایای تاریخ اسلام این مطلب را مکرّراً گفته‏ام که، چیزی که امام حسن مجتبی(علیه السلام) را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود. مردم، تحلیل سیاسی نداشتند. چیزی که فتنه خوارج را به‏ وجود آورد و امیرالمؤمنین(علیه السلام)‌‌را آن‏طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آن‏گونه مظلوم کرد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود و اِلّا همه مردم که بی‏ دین نبودند. تحلیل سیاسی نداشتند. یک شایعه دشمن می‏انداخت؛ فوراً این شایعه همه جا پخش می‏شد و همه آن را قبول می‏کردند!

 چرا باید این‏طور باشد؟! اگر ملت، هوشیاری لازم را داشته باشد، شایعه دشمن مثل برف و یخی زیر آفتاب است. چه کسی باید این کار را بکند؟ شما جوانان باید بکنید. بنده با شما جوانان عزیزمان، حجّت خدا را تمام می‏کنم. من به شما عرض کردم و گفتم.  پروردگارا! من از این ملت این‏گونه احساس می‏کنم. خود من هم این‏گونه‏ام؛ ما از راه و اراده و خواست تو، به خاطر خواستِ دشمن، بر نخواهیم گشت. این ملت، این‏طور دارد حرکت می‏کند و من این را مشاهده می‏کنم. ما با قدرت این ملت، در مقابل هیچ قدرت بزرگ جهانی، احساس ضعف نمی‏کنیم.

 بیانات در دیدار دانش‏آموزان و دانشجویان به مناسبت «روز ملی مبارزه با استکبار»12/8/1372

کلام نور

  1. 1 امیر المومنین(علیه السلام):من تفهّم فهِم.

کسی که دنبال فهم و باشد به آن خواهد رسید.

غررالحکم، ص43

  1. 2 رسول اکرم(صَلَّی اللهُ علیهِ وَآلِه): المؤمن کیّس فطن حذر.

مومن زیرک هشیار و بیدار است.

جامع الاخبار، ص85

 

  1. 3 امام خمینی(قدس سره):

یک فرد اگر اعلم در علوم معهود حوزه‏ها هم باشد ولى نتواند مصلحت جامعه را تشخیص دهد و یا نتواند افراد صالح و مفید را از افراد ناصالح تشخیص دهد و به‏ طور کلى در زمینه اجتماعى و سیاسى فاقد بینش صحیح و قدرت تصمیم گیرى باشد، این فرد در مسائل اجتماعى و حکومتى مجتهد نیست و نمى‏تواند زمام جامعه را به دست گیرد.

 صحیفه نور، ج‏21، ص178و177

شهدا

1.شهید علم‌الهدی

در سال‌های 54 تا 56 کتاب‌های مارکسیستی در دانشگاه‌ها رایج بود و سازمان به اصطلاح مجاهدین خلق (منافقین) ، نیز فرهنگ کمونیست‏ها را تأیید کرده بود و صراحتاً خود را به جریان کمونیست ارتباط می‏داد.

 در آن ایام کتاب­های فراوانی با عنوان تفسیر سوره‏های قرآن به وسیله فردی به نام آشوری نوشته و منتشر می‏شد.

 دانشجویان مسلمان نیز که اطلاع عمیق مذهبی نداشتند، آن کتب تفسیر را مطالعه می‏کردند و مطالعه آنها به دیگران نیز توصیه می‏نمودند، از جمله در دانشگاه مشهد، چنین بود.

 سید کاظم نقل می‏کند در سال 56 برای زیارت و دیدار سید حسین به مشهد رفتم. حسین بحث کتب مذکور را پیش کشید و با قاطعیت و استدلال می‏گفت، این فرد دروغ­گو است و من حتی نسبت به مسلمان بودنش شک دارم! ناگفته نماند که در آغاز انقلاب این فرد گروهک فرقان را رهبری می‏کرد به شهادت رساندن استاد شهید مطهری، از جمله جنایاتشان بود.

لحظه های آشنا، ص16و17

 

2. کار رژیم ساخته است

جواد بود که ما را هم با مسائل سیاسی آن روزگار آشنا کرد. برای ما از اوضاع و احوال جامعه حرف می‌زد . توی همان سال‌های دبیرستان هر وقت فرصتی پیدا می‌کردیم توی خانه ما یا توی خانه خودشان و یا حتی وقتی که به گردش می­رفتیم با هم درباره مسائل سیاسی روز بحث می‌کردیم. یادم می‌آید یک بار وقتی درباره پانزده خرداد حرف می‌زدیم، جواد گفت: اگر یک بار دیگر مردم مثل آن روز جاکن شوند و به خیابان‌ها برزیند، کار رژیم ساخته است.

من خندیدم و گفتم: پدر آمرزیده طوری حرف می‌زنی که انگار شاه، کدخدای یک روستای دویست خانواری است. مگر می‌شود به این راحتی‌ها رژیم را ساقط کرد. باید سال‌ها بگذرد. مردم متحد شوند و ...

یادم می‌آید آن روز جواد از آقای خمینی(قدس سره) برایمان حرف زد. گفت: «اگر شاه از او نمی‌ترسید چرا نکشتش؟ معلوم است که آقای خمینی(قدس سره) با بقیه فرق می‌کند. تنها کاری که از دست شاه بر آمد، این بود که آقا را تبعید کرد».

حکایت آن مرد غریب، ص15 و16

 منبع : نرم افزار چند رسانه ای رهنما(موسسه مطاف)